
VARYATÖRLERİN ONARIMI (CVT)
- Onarım süresi – ilk günden itibaren
- Tüm kalite standartlarına uyuyoruz
- İki yıla veya 100.000 km'ye kadar garantili
- Zamanında Otomatik Şanzımanın değiştirilmesi
100.000 km'ye kadar kilometre garantisi ile varyatörlerin (CVT) onarımı
Varyatör, elektronik olarak kontrol edilen hidromekanik bir sistemdir.Mekanik parça, her biri bir çift hareketli konik disk tarafından oluşturulan iki kasnaktır. Ana çift torku motordan alır, bağımlı çift ise bunu tekerleklere iletir. Kasnaklar bir V-kayış zinciri ile bağlanmıştır.
Bu tür bir aktarma organına sürekli değişken denir ve iyi bir nedenden dolayı. Bu nedenle, bu cihazda herhangi bir dişli yoktur: kontrol bilgisayarının elektronik beyni, motorun ve bir dizi sensörün çalışma şeklini izler ve bu bilgilere dayanarak kasnakların konumunu değiştirir ve mevcut en uygun dişli oranını seçer.
Varyatörlerin arızalanmasının nedenleri
Daha geleneksel otomatik hidro-mekanik şanzımanlar gibi varyatörler de agresif sürüşe tolerans göstermez. Bu sürüş tarzı sıvının aşırı ısınmasına, sistemde aşırı sürtünmeye veya tam tersine sürtünmenin azalmasına ve kayışın kaymasına neden olur.
Varyatör ve otomatik, hidrolik sistemde dolaşan sıvının kalitesine duyarlı olmaları bakımından benzerdir. Varyatörün gereksinimleri çok katıdır: sadece üretici tarafından önerilen yağ kullanılabilir..


Varyatörde ne kırılır
Yüzlerce yeterince ince plakadan oluşan çok katmanlı kama şeklindeki zincir, yapının en savunmasız kısmıdır. Böyle bir segmentin veya bağlantılarının hasar görmesi yavaş yavaş komşu elemanları içerir ve kusur artar. Devrenin değiştirilmesi karmaşık bir süreçtir, ancak yetkili bir uzman için oldukça yapılabilir.
Ayrıca kusurların önemli bir yüzdesi rulman aşınmasından kaynaklanmaktadır.
Elektronik aksam da arızalanabilir ve bu genellikle tüm varyatör kontrol ünitesinin değiştirilmesiyle giderilebilir.
«Küçük» arızalar arasında filtrelerin tıkanması (genellikle sıvı ile birlikte değiştirilirler), yağ pompası valfinin sıkışması ve tüm ünitenin sökülmesini ve sökülmesini gerektirmeyen diğer sorunlar sayılabilir.
Tamir veya değiştirme?
Varyatör kutusunun çalışmalarındaki ihlallerin uzun süre göz ardı edilmesi, sıkışma, az sayıdaki ancak pahalı parçalarının yok edilmesi gibi ciddi sorunlara yol açar.Ünitenin sökülmesi, onarılması, ayarlanması ve takılmasının toplam maliyeti göz önüne alındığında, bazen ikinci el bir varyatörle değiştirmek daha ekonomiktir (bu tip yeni otomatik şanzımanların fiyatları da çok yüksektir). Bir rulmanın değiştirilmesi gibi daha az maliyetli işlemler daha az pahalıdır.
Varyatör sorununuz ne olursa olsun, herhangi bir gecikme veya gereksiz teşhis olmadan onaracağız. Uzman bir teşhis gerçekleştireceğiz; onarım ve çalıştırma konusunda tavsiyelerde bulunacağız - varyatörünüzü en az zahmetle hayata geri döndüreceğiz!
Aracınızın otomatik şanzımanı arıza tespiti -
bedava
- Otomatik şanzıman bilgisayar arıza tespiti
- Test sürüşü
- Yağ seviyesinin ve durumunun kontrol edilmesi
- Otomatik şanzıman ile ilgili sorularınız için danışmanlık
Aracınızın otomatik şanzımanı arıza tespiti -
bedava
- Otomatik şanzıman bilgisayar arıza tespiti
- Test sürüşü
- Yağ seviyesinin ve durumunun kontrol edilmesi
- Otomatik şanzıman ile ilgili sorularınız için danışmanlık


