Çoğu araç sahibi motordaki yağı düzenli olarak değiştirirken otomatik şanzımanın da tam veya kısmi yağ değişimi gerektirdiğini unutur. Yıllardır otomatik şanzıman sıvılarını (ATF) lerini değiştiriyoruz ve teknik merkezlerimizin her biri hem donanım hem de manuel yağ değişimlerini gerçekleştirmek için gerekli tüm ekipmana sahiptir.
sıvılar zaman içinde orijinal özelliklerini kaybederler. Bunun temel nedeni, şanzımanın zorlu koşullarda çalıştırılarak şanzıman yağının aşırı ısınmasına neden olmasıdır. Şanzıman yağı sadece dişli elemanlarını yağlamak için değil, aynı zamanda torku motordan şanzımana iletmek için de gereklidir. Çalışma sırasında yağ çok yüksek sıcaklıklara kadar ısınır.



Kısmi ve tam otomatik şanzıman yağı değişimi arasındaki fark
Otomatik şanzıman yağ değişiminin iki temel şekli vardır: kısmi ve tam. Kısmi yağ değişimi, yağ karterinden belirli miktarda eski sıvısının boşaltılmasını ve aynı miktarda taze yağ ile değiştirilmesini içerir. Bu yöntem kullanıldığında, eski yağ konvertörde kaldığı için 40/60 ila 50/50 oranında kirli ve temiz yağ karışımı elde edilmesi bariz dezavantajlardır. Ayrıca, farklı kategorilerdeki sıvılar karıştırılırsa, "tıkanabilir" ve bu da bir otomatik şanzıman onarımına yol açabilir.
Tam yağ değişimi (yağ değiştirme yöntemi) bu sorunları çözer. Bu prosedür sırasında eski yağ yenisiyle değiştirilir. En iyi sonucu almak için profesyonel yıkama ekipmanı ve özel adaptörler kullanıyoruz. Şanzıman yağının en az %98'i değiştirildiğinden ve şanzıman her türlü tortu gibi kalıntılardan tamamen temizlendiğinden, tam şanzıman yağı değişiminin kısmi yağ değişiminden daha iyi olduğunu söylemek güvenlidir. Kısmi değişimler daha sık yapıldığından, tam otomatik şanzıman yağı değişimi paranızın karşılığını daha iyi verir.
Tam servis yağ değişimi, teknolojik olarak daha karmaşık bir prosedür olduğu için profesyonel ekipman kullanımını gerektirir. Sıvı ile doldurulan ve doğrudan şanzımana bağlanan özel bir yağ değiştirme makinesi gerektirir. Bu değişim sırasında şanzıman tamamen yıkanır ve taze yağ ile doldurulur ve tüm birikintiler ve kirler giderilir. İşlem sırasında otomatik şanzıman filtresi ve karter contası da değiştirilebilir.
Otomatik şanzıman yağı zamanında değiştirilmezse ne olur?
Yağ zamanında değiştirilmezse ne olur?
- otomatik şanzıman arızalanır;
- vitesler sarsıntılı geçebilir;
- şanzımanda başka sesler duyulabilir.
Hoş olmayan sonuçlardan kaçınmak için, 25-30 bin kilometre sürüşten sonra yağın değiştirilmesi önerilir.
Otomatik şanzımanda şanzıman yağını Alfa Center servisinde değiştirmek neden daha iyidir?
Bunun birkaç nedeni vardır:
- Tam bir otomatik şanzıman yağı değişimi, özel ekipman ve kullanımında pratik deneyim gerektirir. Ekipmanlarımız ve özel adaptörlerimiz otomatik şanzımandaki yağı hızlı ve eksiksiz bir şekilde değiştirmenizi sağlar;
- Her şey tek bir yerde: her türlü otomatik şanzıman servisini aynı anda gerçekleştiriyoruz;
- Sarf malzemeleri (yağlar, filtreler, vb.) her atölyede hazır bulunmaktadır;
- Uygun becerilere ve tüm teknik bilgilere sahip deneyimli personel;
- Şanzımanın mevcut durumunu belirlemek için ücretsiz ve doğru teşhis.
Ayrıca tüm çalışmalarımız için iki yıla kadar garanti veriyoruz.

Eksiksiz bir otomatik şanzıman yağı değişimi için neden bize güvenmelisiniz?

1. Ekipman
Kaliteli bir yağ değişimi için profesyonel ekipman ve adaptörlere sahibiz.

2. Deneyim

3. Garanti
Aracınızın otomatik şanzımanı arıza tespiti -
bedava
- Otomatik şanzıman bilgisayar arıza tespiti
- Test sürüşü
- Yağ seviyesinin ve durumunun kontrol edilmesi
- Otomatik şanzıman ile ilgili sorularınız için danışmanlık
Aracınızın otomatik şanzımanı arıza tespiti -
bedava
- Otomatik şanzıman bilgisayar arıza tespiti
- Test sürüşü
- Yağ seviyesinin ve durumunun kontrol edilmesi
- Otomatik şanzıman ile ilgili sorularınız için danışmanlık
